Welkom!

Welkom op de website van het boekhoudkantoor Lieve Hamers te Rumbeke.

Als starter, zelfstandige, KMO, vrij beroep of vennootschap belandt u in de complexiteit van boekhouden, fiscaliteit en vennootschapsrecht tijdens de levenscyclus van uw onderneming.
U kan u hierbij laten begeleiden door ons erkend boekhoudkantoor.
Wij zijn een allround boekhoudkantoor met een professionele aanpak op uw maat. Efficiëntie en degelijkheid zijn onze kernwaarden.

Door onze jarenlange ervaring en uitgebreide kennis in diverse sectoren bieden wij uw onderneming een reële meerwaarde en zijn wij uw vertrouwenspersoon.
Uw ideeën en plannen vooraf aftoetsen en bespreken is van groot belang. Een transparante administratie is noodzakelijk en moet het evenwicht behouden tussen het belang van uw onderneming en uw privé belang.

De complexiteit van de wetgevingen in België verwacht dat wij mee-evolueren met de economische en technologische ontwikkelingen. Indien nodig laten wij ons omringen door een netwerk van kennisspecialisten waaronder bedrijfsrevisoren, advocaten, notarissen, financiële instellingen,
verzekeringsmakelaars en specialisten in sociale wetgeving.

Raadpleeg het overzicht van onze diensten en onze tarieven.

Op deze website vindt u ook nuttige rekeningnummers, interessante links en een overzicht van nieuwsberichten die op geregelde basis worden vernieuwd.

Verder is er nog een onderdeel met specifieke informatie voor starters.

Neem contact met ons op voor bijkomende informatie.

Nieuws

De btw-aftrek voor voertuigen is een bijzonder ingewikkeld verhaal. Voor personenvoertuigen kan die aftrek in principe nooit groter zijn dan 50%. Maar als het voertuig ook voor privédoeleinden wordt gebruikt, kan de aftrekbeperking groter zijn. De administratie maakt het u tijdens de coronacrisis iets gemakkelijker om het één en ander aan te tonen.

Als de omstandigheden het eisen moeten de bestuurders de algemene vergadering samenroepen en hen voor de keuze stellen: stoppen of maatregelen nemen om voort te doen. De bestuurders zijn verantwoordelijk voor deze alarmbelprocedure. En dat is geen lichte verantwoordelijkheid.

De belastingadministratie heeft eind februari via een circulaire haar standpunt bekendgemaakt over de fiscale gevolgen van thuiswerk. De aanleiding is de COVID-19-crisis, maar het nieuwe standpunt staat verder los van de pandemie: ze geldt voor alle situaties van thuiswerk sinds 1 maart 2021.

We gebruiken cookies om uw taalvoorkeur bij te houden en surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer weten[OK]